השקעות בשוק ההון

השקעה בשוק ההון היא דרך לייצר עושר ולבנות עתיד נוח. שוק ההון מספק הזדמנות לאנשים להשקיע במכשירים שונים כגון מניות, אג"ח וסחורות.

שוק ההון מתחלק לשני חלקים: שווקים ראשוניים ומשניים. השוק הראשוני מתייחס לתהליך הנפקת ניירות ערך חדשים בעוד שהשוק המשני כולל מסחר בניירות ערך שכבר הונפקו.

הבורסה היא המקום שבו נסחרים ניירות ערך מטעם המשקיעים. תהליך זה יכול להיעשות באמצעות מערכת מסחר אלקטרונית או באמצעות שיטות מסחר מסורתיות יותר כמו מסחר ברצפת זעקה פתוחה.

השקעות בשוק ההון הן סוג של השקעות הנעשות בשוקי ההון. שוקי ההון כוללים את שוקי המניות והחוב. שווקים אלה מאפשרים למשקיעים לקנות ולמכור ניירות ערך כגון מניות, אג"ח וניירות ערך אחרים.

לפי עומר רבינוביץ' הערך של השקעות אלה יכול לעלות או לרדת בהתאם למידת ההצלחה של החברה, וזו הסיבה שהן עלולות להיות מסוכנות עבור חלק מהמשקיעים. משקיעים צריכים תמיד לעשות את המחקר שלהם לפני שהם משקיעים במניות של כל חברה כדי לוודא שזו השקעה טובה עבורם.
(עוד מידע על עומר רבינוביץ')

שוקי ההון הם השווקים הפיננסיים שבהם אנו משקיעים את הכסף שלנו. שווקים אלו מקלים על גיוס והקצאת כספים למימון מאמצים עסקיים וממשלתיים. ההשקעות בשוק ההון נעשות בדרך כלל באמצעות מניות, אג"ח וניירות ערך אחרים.

השקעה בניירות ערך אלה היא דרך עבור אנשים להרוויח כסף מהריבית או הדיבידנדים שהם משלמים. יש גם מי שמשקיעים על מנת לנצל עליית מחירים בניירות ערך אלו וכן כאלו שרוכשים אותם בתקווה למכור אותם מחדש ברווח בהמשך.

צעדים ראשונים בהשקעות בשוק ההון למתחילים

שוק ההון הוא השוק הפיננסי בו מגייסים כספים לטווח ארוך לפרויקטי השקעה גדולים. הסוגים העיקריים של מכשירים פיננסיים הנסחרים בשוק זה הם מניות, אגרות חוב ונגזרות.

ניתן לסווג את שוקי ההון לשני סוגים עיקריים: שווקים ראשוניים ומשניים. שווקים ראשוניים מתייחסים למכירה ראשונית של מניות על ידי חברה למשקיעים (למשל, הנפקה). שווקים משניים מתייחסים למסחר בניירות ערך קיימים (למשל, מניות).

שוק ההון משמש לעתים קרובות כמילה נרדפת לשוק המניות, אך הוא רחב יותר מסתם מניות; הוא כולל גם מכשירי חוב כגון אגרות חוב ומשכנתאות.

(עוד מידע על שוק ההון למתחילים ניתן למצוא כאן בפודקאסט של עומר רבינוביץ)

ההשקעות בשוק ההון העולמי נמצאות במגמת עלייה. סך ההשקעות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 גדל ב-7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

העלייה בהשקעות מיוחסת לגידול בשווקי ההשקעות הפרטיות וההון סיכון. שוקי ההשקעות הפרטיות ראו עלייה של 8% בעוד שוקי ההון סיכון צמחו ב-11%.

השקעות בשוק ההון, המכונה גם השקעות במניות, נעשות במטרה לייצר הכנסה ו/או רווחי הון.

ניתן לסווג השקעות לטווח ארוך או קצר, תלוי כמה זמן הן מוחזקות. השקעה לטווח ארוך היא השקעה המוחזקת ליותר משנה אחת. השקעה לטווח קצר היא השקעה המוחזקת פחות משנה.

ישנם שלושה סוגי השקעות: מניות, אג"ח וקרנות נאמנות. מניה היא חלק מהבעלות בחברה, המזכה את הבעלים בחלק מרווחיה ונכסיה בפירוק.

איגרות חוב הן הלוואות הניתנות לחברות או לממשלות עם הסכם לפירעון החוב עם ריבית במועד קבוע 

המאמר נכתב באדיבות עומר רבינוביץ'.

צוות מדיהליין

צוות מדיהליין

צוות כותבים שמכירים את האינטרנט מכל צד אפשרי, מה שמאפשר לנו לשתף ולספר על כל הדברים המעניינים ביותר בתחומים שונים בעולמות הלייפסטייל על הצד הטוב והמעניין ביותר.

מי עומד מאחורי מדיהליין

צוות כותבים שמכירים את האינטרנט מכל צד אפשרי, מה שמאפשר לנו לשתף ולספר על כל הדברים המעניינים ביותר בתחומים שונים בעולמות הלייפסטייל על הצד הטוב והמעניין ביותר.

פוסטים אחרונים

הרשמה לניוזלטר שלנו

אנחנו לא שולחים ספאם, רק דברים מעניינים. נשבעים.